Introductie: De nieuwe BMW iX1 eDrive20

Introductie: De nieuwe BMW iX1 eDrive20

De Nieuwe BMW iX1 eDrive 20 is een primeur op het vlak van premium mobiliteit binnen het compacte segment. BMW zet zijn modellenoffensief op het gebied van e-mobiliteit consequent voort en presenteert nog een volledig elektrische variant van de nieuwe Sports Activity Vehicle (SAV). De BMW iX1 eDrive20 (gecombineerd verbruik: 17,2 – 15,4 kWh/100 km volgens WLTP; CO2-uitstoot: 0 g/km, voorlopige waarden) maakt een bijzonder aantrekkelijke en tegelijkertijd voordelige instap in de wereld van premium elektrische mobiliteit mogelijk. De tweede volledig elektrische modelvariant van de compacte SAV wordt aangedreven door een elektromotor met een maximaal vermogen van 150 kW/204 pk (met tijdelijke SPORT BOOST) en heeft een actieradius van 430 tot 475 kilometer (voorlopige waarden volgens WLTP).

Met de assortimentsuitbreiding in het premium compacte segment ontsluit BMW Group lokaal emissievrij rijplezier voor brede doelgroepen en geeft daarmee een extra impuls aan de opmars van e-mobiliteit. De nieuwe BMW iX1 eDrive20 is leverbaar vanaf de productiestart in november 2023 voor een adviesprijs van 49.950 euro (incl. btw). Net als de BMW iX1 xDrive30 (gecombineerd vermogen: 18,1 – 16,8 kWh/100 km volgens WLTP; CO2-uitstoot: 0 g/km) wordt hij geproduceerd in de fabriek van BMW Group in Regensburg.

Uiterst efficiënte elektrische aandrijving, ultramoderne oplaadtechnologie, uitstekende actieradius.

Net als alle huidige elektrische auto’s van het merk maakt ook de nieuwe BMW iX1 eDrive20 gebruik van de huidige vijfde generatie BMW eDrive technologie. Een sterk geïntegreerde aandrijfunit op de vooras van het nieuwe instapmodel genereert een onmiddellijk beschikbaar maximumkoppel van 247 Nm naast het maximumvermogen van 150 kW/204 pk. De compacte SAV accelereert van nul naar 100 km/u in 8,6 seconden. Zijn topsnelheid is elektronisch begrensd op 170 km/u.

De hoogspanningsbatterij, die om ruimte te besparen in de voertuigbodem is ondergebracht, heeft een bruikbare energie-inhoud van 64,7 kWh. De hoge energiedichtheid draagt samen met de efficiëntie van de e-motor bij aan het gunstige energieverbruik van de auto en levert een uitstekende actieradius in vergelijking met de concurrentie. De gecombineerde laadeenheid van de nieuwe BMW iX1 eDrive20 maakt standaard AC-laden tot 11 kW mogelijk. Hiermee kan de hoogspanningsaccu binnen 6,5 uur van nul tot 100 procent van zijn capaciteit worden opgeladen. Driefasig AC-laden met een vermogen tot 22 kW is optioneel verkrijgbaar. Dit verkort de oplaadtijd tot 3:45 uur. De batterij kan worden opgeladen met gelijkstroom met een vermogen tot 130 kW. De laadstatus van de batterij kan binnen 29 minuten worden verhoogd van 10 naar 80 procent bij een snellaadstation.

De korte laadtijden zijn onder andere het gevolg van een bijzonder efficiënte laadsoftware. Het laadvermogen kan heel gericht worden geregeld terwijl er energie wordt toegevoerd. Daarnaast zorgt anticiperend thermomanagement ervoor dat de temperatuur van de hoogspanningsaccu tijdig optimaal wordt geregeld vóór een stop bij een snellaadstation. Wanneer het navigatiesysteem actief is, wordt de batterij automatisch voorgeconditioneerd vóór een geplande laadstop. De klant kan de batterij op elk moment handmatig in- en uitschakelen.

Geavanceerde bediening dankzij nieuwe BMW iDrive met “QuickSelect” in de BMW iX1 eDrive20.

De nieuwe BMW iX1 eDrive20 biedt een omvangrijke standaarduitrusting, waaronder het BMW Maps navigatiesysteem, 2-zone automatische airconditioning, talrijke moderne rijhulpsystemen, de parkeerhulp inclusief achteruitrijcamera en talrijke innovatieve digitale diensten. Het nieuwe BMW iDrive met “QuickSelect” en het nieuwe BMW Operating System 9 behoren ook tot de standaarduitrusting. Het maakt een breder aanbod aan digitale content voor informatie en entertainment mogelijk, snellere updatecycli voor over-the-air functies evenals geoptimaliseerde toegang tot vele specifieke online diensten zoals apps van derden, uitgebreide navigatie- en parkeerdiensten en extra mogelijkheden voor personalisering, bijvoorbeeld door meer My Modes. Op die manier schept het BMW besturingssysteem 9 ook de voorwaarden voor de klant om het systeem in hoge mate te personaliseren met extra digitale diensten, die beschikbaar zijn met het nieuwe BMW Digital Premium aanbod.

Het BMW Curved Display is het hart van het display- en bedieningssysteem. Het bestaat uit een 10,25 inch Information Display en een Control Display met een beelddiagonaal van 10,7 inch onder een gemeenschappelijk glazen oppervlak dat naar de bestuurder toe gebogen is. De nieuwste generatie BMW iDrive heeft een nieuw ontworpen startscherm met “QuickSelect”.
Dit betekent dat het systeem een verbeterde menustructuur heeft gekregen, gericht op apparaten uit de consumentenelektronicasector. Met “QuickSelect” zijn functies direct toegankelijk zonder naar submenu’s te hoeven overschakelen. Dit betekent dat de nieuwe BMW iDrive nog consequenter is afgestemd op intuïtieve bediening met aanraken en bediening via natuurlijke taal.

CO2 emissies en verbruik

BMW iX1 eDrive20: gecombineerd energieverbruik: 17,2 – 15,4 kWh/100 km volgens WLTP; CO2-uitstoot: 0 g/km; elektrische actieradius in WLTP-cyclus: 430 – 475 km, voorlopige waarden.

      Top
    • › Offerte / Testrit aanvragen.