Ongeval of Pech? BMW ROAD ASSIST STAAT VOOR U KLAAR.

Het BMW Road Assist programma geldt enkel in geval van pech of ongeval. Pech betekent: een technisch defect in het voertuig dat het voor u onmogelijk maakt om uw reis verder te zetten. Ongeval betekent: immobilisatie van het voertuig door externe impact, al dan niet veroorzaakt door de chauffeur.

Gratis levenslange bijstand,

Voor alle BMW rijders. En dit 24/7.

Met BMW Road Assist 24/7 hebt u als BMW Rijder op elk moment automatisch recht op snelle en volledige bijstand onderweg, wat de omstandigheden ook zijn.

BMW Road Assist 24/7 is geactiveerd bij afhaling van uw nieuwe wagen of BMW Premium Selection tweedehandswagen en is levenslang geldig op voorwaarde dat u voor onderhoud of olieservice altijd voor de authentieke service van onze concessie kiest.

ENIGE VOORWAARDE: UW SERVICEBEHOEFTEN BIJ ONS.

Kies voor onderhoud of olieservice altijd voor de authentieke service van onze concessie. Uw recht op het BMW Road Assist 24/7 programma vervalt wanneer een olieservice of onderhoud niet is uitgevoerd door een erkend BMW Servicepartner in België of Groothertogdom Luxemburg of wanneer het onderhoudsinterval overschreden werd volgens de info in de boordcomputer van de wagen en in de systemen van BMW Group.

REACTIVATIE:

BMW Road Assist 24/7 wordt bij elk onderhoud in België of Groothertogdom Luxemburg gratis verlengd of opnieuw geactiveerd na een onderhoudsbeurt bij ons. Dit voor de periode tot het volgende onderhoud of olieservice aangegeven door uw boordcomputer.

OOK IN UITZONDERLIJKE SITUATIES.

Ook in uitzonderlijke situaties kunt u rekenen op professionele en kwalitatieve BMW ondersteuning:

  • U krijgt meteen duidelijke instructies aan de telefoon.
  • Er wordt gezorgd voor een sleepdienst.
  • Wij nemen contact op met de BMW (Service) Partner van uw keuze.
  • Er wordt een vervangwagen georganiseerd.
  • We geven u nauwkeurig advies over alternatieve reisopties.
BMW ACCIDENT CALL.

Sneller, eenvoudiger, comfortabeler: de innovatieve BMW Accident Call biedt onmiddellijke ondersteuning bij kleine ongevallen met lage snelheid. Met zijn sensoren detecteert uw BMW ongevallen in het lagere snelheidsbereik, geeft hij automatisch een waarschuwing in de iDrive-monitor weer en maakt hij rechtstreeks verbinding met de BMW hulp bij ongevallen. Met een klik op de iDrive Controller is de bestuurder rechtstreeks verbonden met de specialisten van BMW hulp bij ongevallen, die op afstand of ter plaatse professionele ondersteuning bieden op basis van de doorgestuurde relevante gegevens.

Voorwaarden en beschikbaarheid.

Voorwaarden:

  • Extra uitrustingen BMW Teleservices, BMW ConnectedDrive Services en Intelligent Emergency Call vanaf juli 2017. Het aanbod kan variëren naargelang het land en het BMW model.

Beschikbaarheid:

  • Om technische redenen wordt niet elk ongeval automatisch gedetecteerd. In dergelijke uitzonderlijke gevallen kunt u de BMW Accident Call handmatig activeren.
Uw voordelen
  • Automatische ongevaldetectie.
  • Eén klik en u bent verbonden.
  • Automatische locatie-overdracht.
  • Onmiddellijke ondersteuning van BMW.
  • Indien nodig takeldienst.
  • Tussenkomst van een erkende/gecertificeerde BMW Servicepartner.

De troeven voor u:

1 Contactpersoon
Geldig over heel europa
Gratis levenslange bijstand
Service naar BMW normen.

Aarzel niet om ons te contacteren bij:

BMW stelt zijn kwaliteitsnormen hoog, altijd. In het uitzonderlijke geval dat u toch pech zou krijgen, kunt u via het BMW Road Assist 24/7 programma op een snelle en professionele hulplijn rekenen.

Ongelukjes

Verloren sleutels, gebruik van de verkeerde brandstof of een lege brandstoftank? Deze zaken kunnen soms voorvallen. In deze uitzonderlijke gevallen zien wij ons echter genoodzaakt om de kosten voor de pechverhelping of de bijkomende mobiliteitsdiensten aan te rekenen.

PECH

In de meeste gevallen zullen onze specialisten u telefonisch kunnen helpen. Zoniet, regelen wij bijstand ter plaatse.

ONGEVAL

Gewonden of alleen blikschade? Waar u zich ook bevindt, u kunt ervan op aan dat u snel geholpen zult worden.

LEKKE BAND

Wij leveren indien nodig bijstand ter plaatse. Bij banden met Runflattechnologie worden bijkomende services voorzien indien uw BMW geïmmobiliseerd is en de vervangbanden2 niet binnen 4 uur beschikbaar zijn.

BMW WAAKT OVER UW MOBILITEIT IN HEEL EUROPA.

Uw BMW is veel meer dan een wagen, het gaat om een mobiliteitsconcept. De wereld rondom u staat niet stil: dus waarom zou u dat moeten doen? Zelfs in geval van pech of ongeval.

MAP_EU-min

ZET UW REIS VERDER.

UW MOBILITEITSGARANTIE, 24/7

Wat er ook gebeurt, uw BMW blijft op elk moment in handen van echte specialisten. Aan de telefoon krijgt u vakkundig advies en voor herstellingen1 contacteren wij de BMW (Service) Partner van uw keuze.

We dragen de kosten van een vervangwagen, tot wanneer uw wagen hersteld is. In het binnenland tot 3 werkdagen. In het buitenland tot 5 werkdagen.

Als de herstelling langer dan 3 werkdagen duurt, dan dragen we de kost van het ophalen of terugbrengen (tot € 650) en organiseren we dit voor u.

Als het niet mogelijk is uw wagen ter plaatse te herstellen, wordt uw wagen naar de BMW Partner van uw keuze (binnenland) of de dichtstbijzijnde Partner (buitenland) gebracht (tot € 400).

Wanneer u uw reis niet met de wagen kan verder zetten, dragen wij de kosten van een taxi (tot € 80), vliegtuig of trein of (tot € 650). Wanneer dat nodig is, dragen wij de hotelkosten voor alle inzittenden tot wanneer de wagen hersteld is (min. 50 km van uw woonplaats, tot 4 nachten en max. 4-sterren hotel).

HOE BMW ROAD ASSIST BEREIKEN?

Uw bijstandsprogramma is de klonk rond bereikbaar, in heel Europa. En dit op 3 manieren:

Via Tocuhscreen of iDrive.

1. Ga naar ConnectedDrive

2. BMW Assistance of Pechhulp

Per telefoon.

IN BELGIË: 0800 166 33 1

IN LUXEMBURG: 26 10 88 80 2

INTERNATIONAAL: +32 2 354 81 23 3

via de SOS-knop in uiterste nood.

BELANGRIJKE INFORMATIE & VOORWAARDEN:

TERUGBETALING VAN KOSTEN NODIG?

In het algemeen worden alleen de kosten terugbetaald die goedgekeurd werden aan de telefoon met BMW Road Assist 24/7. Normaal betalen wij alle onkosten rechtstreeks. Als u in uitzonderlijke gevallen toch zelf een voorafbetaling deed, zullen we u die onmiddellijk terugbetalen.

WAT MOET U HIERVOOR DOEN?
  • Uw naam, voornaam en adres, alsook nummerplaat enchassisnummer van uw wagen
  • De plaats en de datum waarop u voor het eerst contact opnam met onze diensten.
  • De originele factuur van de dienst (vb. uitgeschreven door de sleepdienst).
  •  Uw bankrekeningnummer.
WELKE KOSTEN WORDEN NIET TERUGBETAALD?
  • Uitgaven die u ook zonder pech gehad zou hebben (vb.¡brandstofkosten,wegentol …).
  • Extra hotelkosten, vb. maaltijden of minibar.
  • Alle onkosten of verliezen die het gevolg zijn van de pech, vb. inkomstenderving, annulatiekosten, vervallen tickets …
  • Kosten voor onderhoudswerken, herstellingen van slijtage, grondige inspecties en levering van onderdelen en andere benodigdheden.
In welke situaties geld het BMW road assist programma niet
  • Bij algemene BMW Service- en reparatiewerkzaamheden.
  • Bij diefstal of vandalisme en de potentiële gevolgen daarvan.
  • Bij schade opgelopen tijdens rij-evenementen waar oefeningen gedaan worden om topsnelheden te behalen.
  • Schade veroorzaakt door niet door BMW goedgekeurde onderdelen of aanpassingen.
Wat zijn de wettelijke bepalingen?

1 – Opgelet: om juridische redenen zijn de diensten voor de pechverhelping beperkt tot het opnieuw rijklaar maken van het voertuig.

2 – Kosten voor onderhoudswerken, herstellingen van slijtage, grondige inspecties en levering van onderdelen zitten niet vervat in de pechverhelping. Deze mogen bovendien enkel uitgevoerd worden door een BMW (Service) Partner. 2 De kosten voor de nieuwe vervangbanden zijn niet inbegrepen.

3 – Beschikbaarheid kan regionaal verschillen en hangt af van de situatie. De voorwaarden van autoverhuurbedrijven kunnen restricties opleggen afhankelijk van de bestemming.

4 – Opgelet: rijbewijs, identiteitskaart en kredietkaart zijn noodzakelijk voor het verhuurkantoor.

 

Download hier de disclaimer