De eerste BMW X7 ooit.

De eerste BMW X7 ooit.

De BMW X7 is de eerste auto die de présence, exclusiviteit en ruimte van een luxewagen combineert met de agiliteit en veelzijdige rij-eigenschappen die verwacht worden van een Sports Activity Vehicle (SAV).

  • Een nieuwe dimensie van luxe: de BMW X7 combineert de uitstraling, exclusiviteit en ruimtelijkheid van een luxeauto met de veelzijdige, wendbare rijeigenschappen van een Sports Activity Vehicle (SAV). De productie van de BMW X7 vindt plaats in de BMW fabriek in Spartanburg (Verenigde Staten). De marktintroductie is eind maart 2019.
  • Het grootste BMW X model is 5.151 millimeter lang, 2.000 millimeter breed en heeft een hoogte van 1.805 millimeter. De wielbasis bedraagt 3.105 millimeter. De heldere designtaal omvat een gewaagd, extreem prominent front, grote ramen, een grote bodemvrijheid, een lange daklijn en een in twee delen te openen achterklep. Exclusieve details zijn er ook, onder meer diverse chroomelementen. Adaptieve LED-koplampen zijn standaard op de BMW X7. BMW Laserlight is optioneel verkrijgbaar.
  • De BMW X7 biedt royale ruimte op alle drie de zitrijen. Zeven stoelen zijn standaard, optioneel is de middelste rij te bestellen met twee individuele comfortstoelen. De derde zitrij biedt compromisloze ruimte, met volwaardige stoelen. Alle stoelen zijn elektrisch verstelbaar. Vernasca-lederen bekleding is standaard. De kofferruimte varieert van 326 tot 2.120 liter.
  • Lichtmetalen 20-inchwielen zijn standaard. Optioneel levert BMW lichtmetalen 21- en 22-inchwielen.
  • Design Pure Excellence, M Sport pakket en modelspecifieke BMW Individual voorzieningen maken zorgvuldige personalisatie van de auto mogelijk.
  • Automatische airconditioning met vier zones, sfeerverlichting en een driedelig glazen panoramadak zijn standaard. Optioneel levert BMW automatische airconditioning met vijf zones, een Ambient Air pakket, een Sky Lounge panoramadak met meer dan 15.000 verlichte grafische patronen, bedieningselementen met glazen afwerking, een Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System en een Entertainmentsysteem Professional achterin.
  • Luchtvering op zowel de voor- als de achteras en adaptieve wielophanging met elektronisch instelbare dempers zijn standaard. Integral Active Steering en Executive Drive Pro met actieve rolstabilisatie zijn optioneel verkrijgbaar.
  • Een M Sport differentieel is standaard op de BMW X7 M50d (gecombineerd brandstofverbruik: 7,0-7,4 l/ 100 km, gecombineerde CO2-emissie: 185-193 g/km) en optioneel leverbaar op de BMW X7 xDrive40i (gecombineerd brandstofverbruik: 8,7-9,0 l/ 100 km, gecombineerde CO2-emissie: 198-205 g/km). Een optioneel xOffroad Pack omvat de rijmodi xSand, xGravel, xRocks en xSnow: allemaal met een druk op de knop te activeren.
  • Uitgebreid gamma state-of-the-art rijassistentiesystemen (beschikbaarheid kan variëren per markt). Active Cruise Control met Stop & Go functie, Steering and Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assistant en actieve bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen, Avoidance Assistance, Crossing Traffic Warning, Priority Warning en Wrong-Way Warning. De nieuwe generatie van de BMW Head-Up Display. Parking Assistant met achteruitrijcamera en Reversing Assistant is standaard.
  • BMW Live Cockpit Professional met BMW Operating System 7.0 is standaard. Volledig digitaal instrumentencluster en Control Display, elk met een schermdiagonaal van 12,3 inch. Het nieuwe BMW Operating System 7.0 is op diverse intuïtieve manieren te bedienen: via de touchscreenfunctie van het Control Display, via de iDrive-controller, met knoppen op het stuurwiel, met BMW Gesture Control en via stembesturing.
  • BMW Intelligent Personal Assistant maakt communicatie tussen bestuurder en voertuig op het hoogste niveau mogelijk. Het systeem leert de voorkeuren van individuele voertuiginstellingen van de bestuurder en diens mobiliteitsagenda kennen. De bediening verloopt via natuurlijke spraakbediening. BMW Digital Key maakt het mogelijk om toegang tot het voertuig te krijgen en het voertuig te starten via de smartphone. Remote Software Upgrade voert updates voor voertuigfuncties ‘over the air’ uit.

Modelvarianten bij introductie:

BMW X7 xDrive40i:
Zescilinder-in-lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.998 cm3, vermogen 250 kW (340 pk) bij 5.500-6.500 toeren per minuut
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.500-5.200 toeren per minuut
Acceleratie 0–100 km/u: 6,1 seconden
Topsnelheid: 245 km/u
Verbruik gecombineerd: 8,7-9,0 l/100 km
CO2-emissie gecombineerd: 198-205 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP

BMW X7 xDrive30d:
Zescilinder-in-lijn dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cm3, vermogen 195 kW (265 pk) bij 4.000 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000-2.500 toeren per minuut
Acceleratie 0–100 km/u: 7,0 seconden
Topsnelheid: 227 km/u
Verbruik gecombineerd: 6,5-6,8 l/100 km,
CO2-emissie gecombineerd: 171-178 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP

BMW X7 M50d:
Zescilinder-in-lijn dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cm3, vermogen 294 kW (400 pk) bij 4.400 toeren per minuut
Maximumkoppel: 760 Nm bij 2.000-3.000 toeren per minuut
Acceleratie 0–100 km/u: 5,4 seconden
Topsnelheid: 250 km/u
Verbruik gecombineerd: 7,0-7,4 l/100 km
CO2-emissie gecombineerd: 185-193 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP.

*Alle cijfers met betrekking tot prestaties, brandstof/stroomverbruik en emissies zijn voorlopig